Tuesday, April 9, 2013

امپراطور/ The Emperor

85176307992419597367.jpg   52963686157614201562.jpg   95431135190510884699.jpg  43623481952011781945.jpg


امپراطور پنجمین کارت تاروت بزرگ و با شماره عددی 4

پادشاه با اقتدار روی تخت سلطنتی خودش نشسته در حالی که ریش سفید بلندی داره و در دستی عصای سلطنتی ( انخ نماد مصری زندگی ) رو به دست داره و در دست دیگه گوی طلایی رنگ به دستشه . بر روی تخت سلطنتی ش چهار سر قوچ قرار داره که این از طرفی رابطه مستقیم با سیاره حاکم بر این کارت داره – مریخ – و قوچ نیز نماد فروردین هست که سیاره حاکم بر  اون مریخه . پادشاه لباس سلطنتی به تن داره اما در عین حال در زیر اون سرتاسر زره جنگی به تن کرده که اینو از کفش هاش و اگه با دقت بیشتری به عکس نگاه کنین از دست هاش میتونین بفهمین .
ریش پادشاه نماد تجربه ش و به قول معروف ریش سفیدی ش در زندگیه و نشانه ی قدرت تعقل بالای اونه ، عصای در دستش نیروهای مردانه ش رو در زندگی به نمایش گذاشته و گوی طلایی در دستش میزان سلطه و دامنه ای که اون برش حکمرانی میکنه رو نشون میده ، علت اینکه زره در زیر لباسش بر تن کرده اینه که بگه هرچند همه چیزو از راه منطقی و عقلانی و در صلح انجام میده اما اگه مجبور بشه به جنگ هم تن خواهد داد
پادشاه برعکس ملکه و درست در نقطه ی مقابلش و مکملش ؛ نماد نیروها و انرژی های مردانه ست و برعکس ملکه که نماد تولد و احساس مادرانه بود نماد کنترل واداره و نیروی پدرانه ست و در اصل قبل از اینکه یک پادشاه باشه در درجه اول یک پدره یه پدر که نگران و محافظ خانواده ایه که اونو پرورش داده و مسئولیتش رو بر عهده گرفته ..
پادشاه به ابله اینو یادآوری میکنه که گاهی وقتا بین عقل و احساس باید تابع عقل بود حتی اگه چیزی که اتفاق میفته باب دل مون نباشه اما چیزیه که باید باشه و کار درست اینه .. پس وقتی تو مشاوره مون میاد در درجه اول اینو باید یادمون باشه که این کارت نماد احساسات و عشق و محبت نیست بلکه در درجه اول نماد منطق و قدرت و فکر و تصمیم منطقیه و شاید داره به شما همینو گوشزد میکنه که از چه راهی تصمیم بگیرید ..

مفهوم کلی امپراتور در سوال ومشاوره با تاروت :

استفاده از نیروی اراده ، مدیریت ، قدرت ، محافظت ، پذیرش مسئولیت ، قدرت رهبری و هدایت ، نفوذ در کارها و شرایط ، جهت دادن به چیزی ، حمایت کردن یا شدن ، از راه قانونی یا منطقی و اصولی پیش بردن کارها ، پتانسیل اینکه میتونین برنده باشین
و اگه به عنوان یه شخصیت اومده باشه میتونه نماینده فردی با تجربه مثل پدرتون در اطرافتون باشه ، شخصی که حامی و نگرانه و میتونه بهتون کمک کنه و مشاوره بده تو کارها و بهتره بهش گوش کنین ( در صورت مثبت بودن شرایط سوال و مثبت بودن کارت های اطراف )

No comments:

Post a Comment